Hyvinvoinnin tueksi

Epäsuositut mielipiteeni

Syksy taas saapui jotenkin yllättäen ja tällä hetkellä ainakin tuntuu siltä, että lyhenevät päivät ovat taas
vaikuttaneet omaankin jaksamiseen. En kuitenkaan ole sen tyyppinen ihminen, että jäisin vain tuleen
makaamaan ja voivottelemaan, vaan teen kaiken voitavani, jotta saan enegiatasot taas nousemaan. Uskon
vakaasti, että riittävällä unella, säännöllisellä liikunnalla sekä monipuolisella ruokavaliolla pääsee jo pitkälle,
kuitenkin kaikki terveyttä edistävät apukeinot ovat tervetulleita.


Olen aina ollut tietyissä asioissa kova stressaamaan ja tämä tietysti luo myös ylimääräistä väsymystä sekä
uupumista. Väsymys ja stressi vaikuttavat kielteisesti sokeritasapainoon ja olenkin super iloinen Betolvex
Sugar Balance B12-vitamiini uutuudesta, joka on myös samalla sokeritasapainon tueksi ja se sisältää siis
myös kromia ja D3-vitamiinia. Tietenkään mikään vitamiini tai ravintolisä ei yksinään mitään korjaa, mutta
on erittäin hyvänä tukena arjessa sekä monipuolisen ruokavalion kaverina.

Yksilöllisesti vaihtelevia B12-vitamiinipuutoksen oireita voivat olla:

-anemia, jonka oireita ovat väsymys, herkkyys tulehduksille ja kuukautishäiriöt
-neurologiset ja hermoston oireet.
-muistihäiriöt
(Lähde: betolvex.fi)

B-vitamiinit (B12-vitamiinia lukuunottamatta) eivät myöskään varastoidu kehossa, joten näiden päivittäinen
saanti on erityisen tärkeää. Joten etenkin jos kokee, että monipuolisen ja vitamiinirikkaan ruokavalion
ylläpitäminen saatta olla haastavaa arjen kiireissä, suosittelen täydentämään ruokavaliota sinun tarpeisiisi
sopivilla vitamiineilla sekä ravintolisillä.

Toisena Betolvex uutuus on Betolvex Vege B12-vitamiini kasvisruokavalion tueksi. Se sisältää myös
kasviperäistä D2-vitamiinia ja se on kehitetty erityisesti vegaaneille B12‐vitamiinin ja D2‐vitamiinin saannin
turvaamiseen. Kasvissyöjät saavat kyllä useimpia B-vitamiineja ruokavaliostaan kuten pähkinöistä,
parsakaalista ja täysjyväleivästä. Täysin vegaaninen ruokavalio ei kuitenkaan sisällä lainkaan elimistölle
elintärkeää B12-vitamiinia. B12-vitamiinia ei löydy aktiivisena muualta kuin eläinperäisestä ruoasta kuten
lihasta, kalasta ja maitotuotteista (merilevässä ja sienissä esiintyvä B12-vitamiinin analogit eivät ole
ihmiskehossa yleisesti aktiviisia). Eli varsinkin vegaanien  ja kasvissyöjien tulisi pitää huolta B12-vitamiinin
saannista.

*Yhteistyössä Betolvex kanssa

 

Koska kertaus on opintojen äiti, kenelle B12-vitamiini on erityisesti suositeltavia:

Lääkityksen yhteydessä ( 2-tyypin diabeetikot –metformiini, PPI-lääkitys)
Kasvisruokavalioita noudattavat, vegaanit
Ikääntyneet & muistihäiriöistä jo kärsivät
Odottavat ja imettävät äidit
Masennuksesta kärsivät
Keliaakikot
Laktoosi-intolerantit

Lisää tietoa Betolvex B12 -vitamiinista saat täältä.

Seuraa somessa / ota yhteyttä:
Instagram @avatraining
Ota yhteyttä: yhteys@avatraining.fi
Klikkaa Facebook sivuilleni tästä

Saatat myös pitää näistä...

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *