Uutta intoa treeneihin – 8 vinkkiä

treeneihin

Tähän aikaan vuodesta, kun valoa on vähän ja päivät tuntuvat kovin lyhyiltä, moni saattaa tuntea itsensä selkeästi väsyneemmäksi ja laiskemmaksi kuin valoisimpina vuoden aikoina. Yksi parhaita tapoja taistella väsymystä ja pimeyttä vastaan on pysyä liikkeessä ja harrastaa liikuntaa. Ainakin omalla kohdallani mitä monipuolisemmin liikun ja panostan itselleni mieleisiin lajeihin sekä treeneihin, sitä energisempi olen. Viime vuosina olen tykännyt lenkkeillä ja käydä salilla joko tekemässä peruspunttia tai toiminnallisia hiit -treenejä. Jotenkin kuitenkin perus saliharjoittelu alkoi viime syksynä maistua puulta ja halusin itselleni uusia haasteita treeneihin. Haluan jatkuvasti muutenkin kehittää jotain osa-aluetta itsessäni ja edetä asioissa.

Viime keväänä tavoitteeni oli juosta elämäni ensimmäinen puoli maraton, kesä meni panostaessa Fitnessmalli -kilpailuun ja syksy pääosin oman uran edistämiseen sekä palautumiseen kisarupeamasta. Vuoden loppua kohti kuitenkin väsymys, stressi, kiire ja treenimotivaation puute iskivät kaikki samaan aikaan ja tuntui vaikealta saada raahattua itseään salille. Kaipasin selkeästi jotain uutta treeneihin ja tuntui muutenkin siltä, että nyt olisi hyvä hetki panostaa entistä enemmän myös omaan fyysiseen hyvinvointiin, jotta jaksan entistä paremmin kiireen keskellä. Nyt tammikuun alussa päätin aloittaa uuden harrastuksen ja aloitinkin CrossFit -harjoittelun CrossFit Basementillä, joka oli erittäin hyvä päätös!

Jos treenaaminen alkaa tuntua pakkopullalta, ei pidä jäädä tuleen makaamaan, vaan löytää uusia tapoja harrastaa liikuntaa.

treeneihin

Vuoden alusta alkaen olen mennyt joka treeneissä oman mukavuusalueen ulkopuolelle, joka on aivan mahtavaa. En ole ollut pitkään aikaan näin motivoitunut treenaamaan ja ylittämään itseäni. Omien treenien lisäksi minulla on päätyöni Personal Trainerina, kirjoitan blogiin treenivinkkejä ja tuotan samasta aihepiiristä juttuja vielä sosiaaliseen mediaan, joten on erittäin rentouttavaa mennä myös itse valmiiseen treeniin ja olla jonkun toisen ohjattavana.

Millon sinä olet viimeksi mennyt sun mukavuusalueen ulkopuolelle ja kokeillut uutta lajia tai ollut jonkun toisen ohjattavana?

Uutta intoa treeneihin – 8 vinkkiä

Treeneihin lähtöä helpottaa pimeämmälläkin talvisäällä, kun

-aloitat uuden harrastuksen
-suunnittelet treeniviikon etukäteen
-teet hyvän treenisoittolistan
-harrastat itsellesi mieleisiä lajeja
-palkkaat itsellesi personal trainerin
-sovit kaverin kanssa etukäteen treenit
-pidät treenipäiväkirjaa
-hankit laadukkaat sekä värikkäät treenivaatteet

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *